Egy hét múlva startol az Orville – betekintés a díszletbe

2017. szeptember 03. 12:45 - FCs.

A Seth MacFarlane által alkotott, Star Trek érzést sugárzó új sci-fi sorozat egy hét múlva, szeptember 10-én fog bemutatkozni az amerikai FOX-on. Néhány online újságíró meghívást kapott a csatornától a premier előtt, így a szerencsés munkatársak kimerítő betekintést nyerhettek a sorozat kulisszái mögé. Részletek a tovább után!

orvilleset_1.jpg

A The Orville teljesen nyíltan és letagadhatatlanul a Star Trek alaphangulatát vette célba, azon belül pedig Az új nemzedék (TNG) időszaka ugorhat be egyből a nézőknek. A készítők között MacFarlane mellett veterán Trek arcok is megtalálhatók, például Brannon Braga (író és producer; TNG, Voy, Ent, illetve a hetedik és nyolcadik mozifilm), Andre Bormanis (fizikus, tudományos tanácsadó; TNG, DS9, Voy, Ent), David A. Goodman (producer; Ent), de korábban mi is beszámoltunk róla, hogy Robert Duncan McNeill (Paris, Voy) is rendezett egy epizódot, ezenkívül sokak örömére Jonathan Frakes (Riker, TNG) is visszatérhetett a rendezői székbe.

Az említett Trek veteránokon túl MacFarlane kifejezetten Marvin Rush operatőrrel (TNG, Voy, DS9 és Ent) szeretett volna együtt dolgozni. Rush megosztotta, hogy MacFarlane szándékosan TNG hangulatot akart. Ugyanez a direktíva érvényesült a díszlettervezők és készítők számára is, tehát a sorozat nem véletlenül hasonlít Az új nemzedékre.

A célközönség jó része egyértelműen a régi Trekkie közösség, ennek megfelelően Star Trekel foglalkozó TrekMovie is meghívást kapott a díszletbejárásra. Az ő tapasztalataikat osztjuk most meg.

A Fox nem spórolt a látványon

Az első benyomások ismerős érzéseket váltanak ki a Trek rajongókból, a belső környezet ugyanis egy huszonnegyedik századi Föderációs csillaghajó hangulatára emlékeztet. A díszlet két szintes, alul folyosók, legénységi szállások, a kapitányi szállás, a kapitányi iroda, a gyengélkedő és az étkezde található, a második szinten pedig további folyosók és szállások, eligazítók és meeting szobák, a kapitányi szállás második szintje, valamint a parancsnoki híd helyezkedik el.A gépház és a komphangár egy külön színpadot foglalt el, ezenkívül pedig létezik egy idegen űrhajók számára fenntartott, változtatható díszlet is (ide egyelőre nem lehetett bemenni).

A megdöbbentő méreteken kívül a felhasznált technológia is egyből feltűnt a kollégáknak: a hídon számos praktikus effekt ledekből álló kijelzők segítségével valósulhat meg, például a térváltást (vagy ebben az esetben a "kvantum" sebességet) jelző állapot.

A díszleteken és az effekteken túl ipari mennyiségű alapanyagra volt szükség a jelmezekhez és a maszkokhoz is: Joseph Porro jelmeztervező szerint két tonna szövetanyagot rendeltek Kínából, Howard Berger, az Oscar-díjas makeup tervező (aki talán a The Walking Deadben történő munkásságáról ismert leginkább) pedig elmondta, hogy több mint ötezer jelmez kiegészítőt használtak az első évad során. A hihetetlen volumenű számokat az epizodikus megközelítés indokolja, ugyanis hétről-hétre új jelmezeket, maszkokat és díszleteket kell használni. Jason Clark producer megjegyezte:

"Mintha tizenhárom mozifilmet készítettünk volna."

Seth egy maximalista

Seth MacFarlane gyermekkora óta álmodott egy The Orville kaliberű produkció létrehozásáról, ezért a sorozat minden részletére kiemelt figyelmet fordított. A készítők elmondták, hogy MacFarlane felügyelte a gyártás minden mozzanatát.Joseph Porroval hetvenöt különböző egyenruha prototípust néztek meg, mire végleg döntés született. A Bortus nevű idegen karakter kinézetének létrehozása három hónapig elhúzódott, végül Howard Berger egy agyagformát vitt MacFarlane irodájába, hogy együtt dolgozzák ki a végleges verziót, amikor a forgatás már vészesen közeledett.

A hajó megtervezése hasonló megpróbáltatásokat követelt. Jason Clark szerint száznegyven különböző megközelítésen rágták magukat keresztül, a tizenhárom tervező legnagyobb örömére. A gyanútlan vállalkozók közt ott volt Ryan Church, a JJ Abrams féle Kelvin filmek Enterprise- tervezője, valamint Andrew Probert, aki a Csillagösvényen és Az új nemzedéken is dolgozott. Természetesen MacFarlane egyik megoldással sem volt teljesen elégedett, ezért a procedúra után saját maga készített egy vázlatot, aminek részleteit Matt Tkocz koncepció-művész dolgozta ki.

orvilleset_2.jpg

Nem lesznek idétlenül kinéző idegenek

A készítők hamar megállapodtak egymással, hogy a humor forrása csakis a szituációkból és a karakterpillanatokból eredhet, abból viszont nem, hogy hülyén van ábrázolva egy lény. A sorozatnak úgy kell kinéznie, mint bármely modern és igényes sci-fi produkciónak. A tervezők beszámolóiból önmagában nem is lehetne arra következtetni, hogy valójában egy lazább, humorosabb megközelítésről beszélhetünk. Howard Berger szerint "mindenki belemerült az univerzumba" és egy futurisztikus, de ugyanakkor hihető világot szeretnének a nézők elé tárni:

"Nem szerettem volna, ha valami viccesen vagy rajzfilm-szerűen néz ki. Azt akartam, hogy valóságosnak érződjön. Meg lettek tervezve, tehát hihető lesz, hogy léteznek."

Az irányelv a kellékekre is érvényes. Bryan Rodgers, a fegyverek tervezője arról számolt be, hogy a visszatérő rossz fiúk, a krillek számára úgy tervezték meg a fegyvereket, hogy félelmetesen és feszültséget keltően nézzenek ki.

orvilleset_3.jpg

A tudomány is érvényesül

A régi motorosok között Andre Bormanis tudományos tanácsadóként kezdte Trek karrierjét Az új nemzedékben, majd később az író és a producer csapatok tagja lett. A The Orville-ben is hasonló tevékenységi körei vannak, a fő feladata, hogy a bemutatott technológiai megoldások legyenek leföldelve a mindennapi és ismert tudományos alapokhoz. A hajó falaiban például valamiféle növényi élettér van kialakítva, ami a széndioxid újra-hasznosításáért felel majd.

Bormanis egy egész alapkönyvet hozott létre a sorozat tudományos megközelítéséhez, aminek jó része a hajóhoz kapcsolódik. Az Orville-ben nem térhajtómű, hanem kvantum hajtómű lesz. Ehhez a Miguel Alcubierre fizikus által kidolgozott elméletet használják fel, ami Einstein általános relativitás elméletén belül működik.  Az elmélet arra is magyarázatot ad, hogy hogyan kapta a US. Orville a formáját.

Freeman Dyson fizikus után a meghajtáshoz szükséges alapanyagot Dysoniumnak nevezték el. A fizikus nevéhez kötődik egyébként a Dyson-gömb struktúra, amivel Az új nemzedék "Régmúlt idők dicsérete" (Relics) című epizódjában is találkozhatunk.

orvilleset_4.jpg

Az Orville valami hiánypótlót szeretne képviselni

A készítők egy optimizmussal és reménnyel teli sci-fi sorozatot szerettek volna létrehozni. Az allegóriák alkalmazásával elgondolkodtatni, a vicces karakterek és szituációk segítségével pedig megnevettetni kívánják a nézőket. Jason Clark szerint "senki sem csinál ilyesmit napjainkban".

A siker érdekében a készítők által is gyakran hangoztatott megfelelő egyensúly lesz a kulcskérdés, ami a humor és a mondanivaló között van.

A The Orville készítésének eddigi mérföldköveiről mi is beszámoltunk: ha érdekel titeket a téma, akkor feltétlenül olvassátok el a Seth MacFarlane interjút is! A sorozattal a jövőben is foglalkozni fogunk.

emTV.hu // TrekMovie

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://urszekerek.blog.hu/api/trackback/id/tr7812800254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása