Simon Pegg az előző és a következő Star Trek moziról

2018. április 06. 16:00 - FCs.

A közelmúltban számos helyen nyilatkozott a Kelvin filmek Scotty-ját alakító színész, aki egyébként a Star Trek: Mindenen túl (Beyond) forgatókönyvének a társszerzője is volt. A forgatás közben kialakult kihívások, és a mozi bemutatásával kapcsolatos ellenérzései mellett Pegg a következő film előkészítéséről is megosztott néhány általa ismert információt.

A Build videójából kiderül, hogy Pegg számára hatalmas kihívást jelentett a Mindenen túl forgatókönyvének elkészítése, tekintetbe véve, hogy Roberto Orci korábbi verzióját a Paramount elutasította, a megjelenés dátumát azonban nem akarták eltolni. A rövidített munkafolyamat azt eredményezte, hogy Pegg, és társszerzője, Doug Jung a forgatás közben sem hagyták abba az írást:

"Minden nap [írtunk a díszletek között]. Ránéztünk a beosztásunkra, és azt mondtuk, hogy »Itt vannak ezek a jelenetek holnapra, maradjunk fenn éjfélig és csináljuk meg őket a lehető legjobban.« Emlékszem, üzeneteket írtam Chris Pine-nak hajnali három órakor, hogy »Kirk ezt fogja mondani, nem pedig azt, ezt kell majd mondanod...« a végletekig políroztuk. Megvolt a keret, a szerkezet és az események, de finomítottuk a párbeszédeket, a karakter interakciókat, a motivációkat, minden ilyesmit. Minden egyes forgatási napon írtunk."

A SiriusXM interjújában a színésszel beszélgetők arra is rátértek, hogy a harmadik Kelvin filmben a John Cho által megszemélyesített Sulu már nyíltan meleg szereplőként lett ábrázolva, az egyik jelenetben ugyanis a férjével találkozik a Yorktownon. Pegg kiállt az akkori döntésük mellett, szerinte előnyösebb, hogyha egy meglévő karaktert dolgoznak ki, mintha egy teljesen újat mutatnának be. Emellett azt is hozzátette, hogy:

"Ebben a világban teljes az elfogadás, ezek a dolgok egyáltalán nem jelentenek nagy ügyet, és mi is azt szerettük volna, hogy ne is legyen nagy ügy, ezért alakítottuk így Sulut. Aztán nagy ügy lett belőle"

Pegg arról is beszámolt, hogy a nerd énje sokszor bosszantóvá tehette őt a munkálatok folyamán:

"A hetvenes évek gyermeke vagyok. A Star Warson és a Star Treken nőttem fel, amikben végül szerepeltem is, ez pedig elég furcsa. Ez kellemetlenné tett engem a forgatáson. Olyanokat mondtam, hogy »Nem, nem, nem, nem. A görbületi meghajtás valójában egy buborék a szubtérben, így az Enterprise... nem is megy gyorsan. A téridő van meghajlítva.« Tehát igen, elég idegesítő voltam."

Bár Pegg a Mindenen túl tekintetében teljesen elégedett, a Paramount reklámkampánya egyáltalán nem nyerte el a színész tetszését. Szerinte a stúdió nem fordított kellő figyelmet a franchise ötvenéves évfordulójára, ezzel kapcsolatos érzéseit a Happy Sad Confused podcastban osztotta meg:

"Nem voltam elégedett vele, ahogyan eladták a filmet. A Star Treknek egy hatalmas évfordulója volt, és úgy éreztem, hogy ez nem lett eléggé megragadva. Úgy láttam, hogy néha az emberek megijedtek a Star Trek rajongóktól, mintha az egy zárt közösség lenne. Ha valamilyen módon felmerül a Star Trek, az elriasztja a többi embert, aki nem látta a Star Treket. Furcsa dolognak tartottam"

A Geeknek adott interjúban azt is elmondta, hogy a filmet bemutató első előzetes szintén kiverte nála a biztosítékot:

"Nagyon mérges voltam, mert a »Sabotage« ment alatta, amit egy meglepetésként szántunk a végére. Egy nagyon vicces és felfokozott fordulatnak kellett volna lennie, egy hatalmas meglepetésnek, erre ellőtték az első trailerben, ami nagyon idegesített engem. Ezen kívül úgy mutatták be a filmet, mintha egy kőbunkó akciómozi lenni. És meg voltak ijedve az ötvenedik évforduló megemlítésétől. Ügyetlenül kezelték, nem tudták, hogy mit kezdjenek vele, ez elkeserítő."

A film elkészítése meglehetősen lefárasztotta a színészt, így a forgatási munkálatok után jó ideig nem is tervezett semmit:

"Amikor befejeztem a Mindenen túlt, egy hatalmas élménnyel lettem gazdagabb, mert mi írtuk, nagyon intenzív és csodálatos volt, de utána nagyon fáradt lettem, és nem tudtam, hogy mit szeretnék az élettől. Valahogy úgy éreztem, hogy mindent megcsináltam, amit szerettem volna, úgyhogy felhívtam az ügynökömet, és azt mondtam neki, hogy »Hat hónapig ne is keress, kivéve, ha Steven Spielberg hív«, és tényleg hívott!"

Spielberg történetesen a Ready Player One filmváltozata kapcsán jelentkezett: Simon Pegg a produkcióban Odgen Morrow szerepét kapta meg, aki a könyv és a film világában létező Oázis nevű virtuális valóság egyik megalkotója.

A színész a közelmúltban nem csak a Mindenen túl kapcsán nyilatkozott sűrűn, hanem a következő Star Trek moziról is közölt bizonyos információkat. A Happy Sad Confused adásában újra szóba hozta az idősebb Kirköt is szerepeltető változatot:

"Doug [Jung] és én soha sem kezdtünk hozzá a negyedikhez. Sohasem szólt erről megállapodás. Doug és én dolgozunk valamin a Bad Robotnál, amiről még nem beszélhetünk. [J. D.] Payne és [Patrick] McKay, akik az elkaszált harmadik [Star Trek] forgatókönyvet írták az előző rendezőnek [Roberto Orcinak], ők írtak egy negyediket. Amennyire tudom, az volt a Hemsworth-ös dolog. Mindössze ennyit tudok."

Azt persze hozzátette, hogy amennyiben ismét felkérnék egy forgatókönyv megírására, simán elvállalná.

Azzal kapcsolatban viszont, hogy Tarantino rendezné a Star Trek következő mozis felvonását, Pegg meglehetősen szkeptikus:

"Mindannyian kaptunk egy emailt pár hónapja J.J. [Abrams]-től, hogy »Quentin Tarantino bejött ma az irodába egy ötlettel, amit az írószobába vittünk.« Nem hiszem, hogy Quentin megrendezi majd, mert most ott van neki a saját filmje [a Once Upon a Time in Hollywood], és azt hiszem, hogy utána még egy filmet fog csinálni. Kétlem, hogy két-három éven belül ráérne egy Star Trek mozi megrendezésére.”

Az új nemzedékben (TNG) és a hozzá kapcsolódó mozifilmekben William T. Rikert megszemélyesítő Jonathan Frakes, aki már a kilencvenes évektől aktívan rendez, és tavaly az egyik legsikeresebb Discovery epizódot is dirigálta, Quentin Tarantino mozifilmes terveiről ebben a cikkben nyilatkozott.

emTV.hu // TrekMovie

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://urszekerek.blog.hu/api/trackback/id/tr813813336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása