Patrick Stewart újra az univerzum középpontjába került, hiszen a színész által taposott életpályája egy masszív Variety-portréban tárult a közönség elé, ráadásul a múlt héten megjelent cikkben a színész a Picard-sorozatra váró Star Trek rajongókat sem hagyta új információk nélkül: Stewart szerint senki se számítson Az új nemzedék hangulatára, a színész pedig a kevesebb, mint két hét múlva bemutatkozó sorozat aktuálpolitikai mondanivalóját sem ódzkodott hangsúlyozni.
Bár Picard visszatérése hosszú idő óta foglalkoztatja a különböző producereket, Patrick Stewart következetesen elzárkózott a közkedvelt kapitány felélesztésétől: a folyamatosan érkező történeteket rendre visszautasító színész végül Alex Kurtzman, Kirsten Beyer és Michael Chabon harmincnégy oldalas vázlata miatt adta be a derekát. Kurtzman elmondása szerint Stewart egyáltalán nem volt érdekelt abban, hogy önmagát ismételje, és hogy újra Az új nemzedék világában találja magát. Egy olyan alapszituációra várt, amiben Picard egy eddig teljesen ismeretlen, és az eddig látottaktól gyökeresen eltérő univerzumba csöppenhet.
Stewart a hamarosan bemutatkozó sorozattal kapcsolatban maga is mindig igyekezett hangsúlyozni, hogy a régi időknek már vége, így a Star Trek: Picard nézői egy teljesen más környezettel fognak szembesülni. Meglátását most a Variety számára is világossá tette:
„Úgy gondolom az egyik fontos mondanivalónk, hogy Az új nemzedék világa már nem létezik. Megváltozott. Semmi sem biztonságos. Semmi sem biztos.”
Mivel nézőként Az új nemzedék jelentős részét az Enterprise-D fedélzetén töltöttük, a Roddenberry-féle utópiát, valamint a jövő kényelmét és biztonságérzetét legtöbbször maga a hajó jelentette:
„Bizonyos szempontból Az új nemzedék világa túlzottan tökéletes és védett. Tulajdonképpen az Enterprise volt az. Egy biztonságos világ, amely a tiszteleten és a kommunikáción, a törődésen, és néha a humoron alapult.”
A sorozat egyik alapfelvetése - és talán legizgalmasabb kérdése - hogy mihez kezd Picard az egykori erőforrásai, a régi legénysége és a Csillagflotta támogatása nélkül. Az előzetesekből már kiderült, hogy a visszavonult admirális hiába fordul segítségért a flottához, céljait végül egy „renegát” legénység összetoborzásával kell megvalósítania. A problémát az is tetézi, hogy a Föderáció eddig ismert egysége megbomlani látszik, a szervezeten belül széthúzás üti fel a fejét. Stewart szerint az itt bemutatott tendenciák nagyon is rávilágítanak napjaink aggasztó politikai folyamataira:
„Számomra az új sorozat a Brexit és Trump világának érzését sugallja, ’Miért nem változik a Föderáció? Miért nem változik a Csillagflotta?’ Talán mégsem annyira szavahihetők és megbízhatók, mint eddig gondoltuk.”
A hasonlóságok kiemelése után saját véleményét sem rejtette véka alá, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok jelenlegi helyzetéhez kapcsolódó mondandóját pedig nem is nagyon csomagolta be:
„Nem is tudom, melyikünk van nagyobb bajban. Azt hiszem, hogy az Egyesült Királyság. Ráb---tunk. Nagyon ráb---tunk.”
Jonathan Frakes, aki a Picard sorozatban a rendezés mellett William Riker szerepét is újra magára ölti, így foglalta össze a Stewartról alkotott képét:
„Egyszerre tud vidám és sebezhető lenni, ami még rétegzettebbé teszi a munkáját. Hetvenkilenc évesen egy teljes életpályájával a háta mögött, valamint a munkájában tanúsított magabiztosságával a magánéletben is képes ugyanolyan magabiztosan helyt állni. És nagyon laza. Nagyszerű vele együtt lazulni. Bárki, aki színészként dolgozik ebben a szakmában, csodájára járhat ennek a karriernek.”
Űrszekerek Közösségi Flotta // Variety // TrekMovie // fotó: Marco Grob / Variety