Mark Lenardnek elege lett a maszkokból a Csillagösvényben

2018. augusztus 17. 16:00 - FCs.

A legutóbbi Impulzus Podcastben újranéztük Mark Lenard első vendégszereplését, amely annyira meggyőzte a Star Trek készítőit, hogy újabb és újabb alakításokra kérték fel: először az eredeti sorozatban (TOS) lett visszatérő, utána a mozifilmekben tűnik fel, de még Az új nemzedékben (TNG) is találkozhatunk vele. Bár a színész mindig szívesen vállalta az idegenek megtestesítését, a különböző maszkok macerás előállítási folyamata miatt egy bizonyos ponton egyszerűen besokallt.

marklenard_1.jpg

Romulán, vulkáni és klingon: Mark Lenard karrierjében a legfontosabb Star Trek fajok mind megvoltak. Amikor azonban a színész először ugrott be a Star Trekbe, és a romulán parancsnokot alakította a ’Nincsenek győztesek’ (Balance of Terror, TOS 1x14) című epizódban, nem csupán a képernyőkön került külön légtérbe az eredeti legénységtől, de a forgatásokon sem találkozott senkivel:

"Nagyon érdekes volt. Mivel a történet két különböző űrhajón játszódott, nem találkoztam a főszereplőkkel. Egyszer sem láttam őket, még akkor sem, amikor a kijelzőn beszélgettünk egymással az epizód végén. A rendezővel játszottam el a jelenetet, és csak a második évadban – amikor Sarek szerepében jöttem vissza – csak akkor találkoztam velük.

Ahogy mondtam, a Nincsenek győztesekben, mivel külön hajókon csináltuk, a jeleneteimet sorban vettük fel, ami igencsak ritka a filmezésnél. Általában a megfelelő helyszínen kezdünk, de mivel itt egyetlen helyszín volt, el tudtuk kezdeni a legelején, és ez csodálatos volt. Nagyon megkönnyítette a dolgunkat. Ez tényleg a legideálisabb munkakörülmény."

marklenard_2.jpg

Lenard az első alkalommal annyira meggyőzően viselte a hegyes füleket, hogy a második évadban egyáltalán nem kellett megküzdenie Sarek szerepéért. ’A merénylő’ (Journey to Babel, TOS 2x10) című epizódban a készítők automatikusan rá gondoltak, amikor Spock édesapját kellett életre kelteni:

"Egy fiatal hölgy egyszer azt kérdezte tőlem, hogy »Hogyan meneteltem be oda, és hogyan győztem meg őket, hogy én játszhassam Sarek-et?« Nem meneteltem be sehova, és senkit sem kellett meggyőznöm. Ők hívtak be. Tetszett nekik, amit először csináltam, és a romulánok amúgy is a vulkániak rokonai. Lennie kellett egy hasonlóságnak a fajok között. Persze nem én voltam az egyetlen, de részben ezért is választottak engem a többiek közül. Az első szereplésem miatt már jóval ’A merénylő’ gyártása előtt behívtak, hogy bemutassanak a rendezőnek, Joseph Peveney-nek, és a többieknek, ő pedig azt mondta, hogy »Egy kicsit fiatalnak néz ki«, de a régi kedves barátom, Fred Phillips úgy reagált, hogy »Erről majd gondoskodunk.« Ezért egy csomó műanyagot pakoltak a szemeim köré, na és egy általános öregítő sminket kaptam, mivel 102,4 évesnek kellett lennem, vagy 104,2? Sohasem tudtam megjegyezni."

marklenard_3.jpg

A színész számára az eredeti sorozat harmadik évadában is jutott volna egy szerep, a készítők Abraham Lincoln megformálása miatt hívták ’A jó és a rossz csatája’ (The Savage Curtain, TOS 3x22) című epizódba, de egy másik project miatt sajnos ezt már nem tudta elvállalni. Lenard következő felbukkanására így egészen az első mozifilmig, a Csillagösvényig várni kellett, csakhogy a legtöbben észre sem vették, hogy a klingon maszk mögött ő tért vissza:

"Gene Roddenberry felhívott, és azt mondta, hogy szeretné, ha szerepelnék benne, és hosszú évek óta ez volt az első mozifilm, amiben én is benne szerettem volna lenni. Habár nem csináltam túl sok mindent, az összes rendezvény és a Star Trek szerep miatt egyszerűen benne akartam lenni. Amikor elmondtam a feleségemnek, hogy egy klingon parancsnok leszek, azt kérdezte, hogy »Fel fognak téged ismerni?«, erre azt mondtam, hogy természetesen nem. Ő azt gondolta, hogy ez nem túl jó így, de én egyáltalán nem bántam meg. Egy csomó ember megjegyezte, hogy nem tudták, hogy én vagyok az, de ez egy kemény szerep volt. Nagyon meleg volt, a maszk pedig brutális.”

Nemcsak a maszk viselése, de az előállítása is embert próbáló feladat, hiszen a fejforma elkészítéséhez a színész egész fejét be kellett borítani:

"Ezt már elég sokszor megcsinálták velem, de az volt az utolsó alkalom. Klausztrofóbiás lettem. Megmondtam Fred Phillips-nek, hogy tartsa ezt meg, mert legközelebb talán nem tud másikat csinálni. Egyszerűen nem tudtam volna még egy ilyen procedúrát végig ülni, hogy a fejem teljesen be van borítva, és egy szívószálon lélegezni, teljesen vakon."

Lenard ennek megfelelően a harmadik mozifilmben (Star Trek III. Spock nyomában) sem vállalta a teljes fejforma kialakítását:

"Amikor bementem Sarek füleiért a Star Trek III miatt, az egyik ember, aki már az első mozifilmen is dolgozott, felkészülten várt egy teljes arcforma készítéssel, de megmondtam neki, hogy »Nem, nem, csak a füleket.« Egy kicsit csalódottnak tűnt, de még a fülek sem voltak olyan egyszerűek. Egy hatalmas formát tettek a fülekre, emiatt tökéletesen illeszkedtek és valósághűek voltak. Amikor A majmok bolygójában voltam, ugyanígy csinálták. Sokszor csináltak nekem ilyen fejformákat, és azelőtt sohasem zavart, de az az utolsó az nagyon."

A legújabb Impulzusban a romulánok felbukkanásán kívül Picard kapitányról, a 38 perc party-ról, valamint a Chris Pine és Chris Hemsworth körül kialakult fennakadásról is szót ejtünk.

Itt találod az Impulzus Podcast aktuális epizódjának műsoroldalát, ahol különböző formában érheted el, vagy töltheted le a műsort!

emTV.hu

Csatlakozz az Űrszekerek közösségi flottához, kérjük támogasd csapatunkat!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://urszekerek.blog.hu/api/trackback/id/tr2414186667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása