Kate Mulgrew: "Janeway kapitányhoz nehéz felérni"

2017. június 20. 09:00 - Idaho Ida

Néhány napja jelent meg a brit Metro újság online kiadásában egy interjú Kate Mulgrew-val (Janeway, Voy). A hatvankét esztendős színésznő a Star Trek mellett beszélt még az Orange Is The New Black sorozatról, Írországról, a főzésről és arról, hogy szeretne szerepelni a Peaky Blinders című angol krimiszériában. Az interjút Sharon Lougher készítette.

kate_mulgrew_oitnb.jpg

Mi vár az Orange Is The New Blackben megformált karakteredre, Redre az ötödik évadban?

"Nem beszélhetek erről! Ez egy rendkívüli évad lesz számára. Más dolgokról kell kérdezned."

Te is olyan elválaszthatatlan vagy a konyhádtól, mint Red?

"Hát, a börtön veszélyben van, szóval azt mondanám, hogy az olyan helyek, mint a konyha és a mosdók és a titkos búvóhelyek elhagyatottak a nagyobb jó érdekében, hogy túléljünk."

Mi a legrosszabb étel, amit ettél? Red felszolgált néhány rettenetes dolgot...

[A forgatáson használt ételeket] "mind zsákokban küldik. Az egyik Wellington bélszín volt, és soha életemben nem láttam még olyan zsíros ételt. A kutyák sem ették volna meg. A csirkék sem ették volna meg."

Te jó szakács vagy?

"Nagyon jó szakács vagyok! Most csináltam ínycsiklandó sertésszeletet kapribogyó szósszal. Előző este Veronique csirkét készítettem."

Átmehetek vacsorázni?

"Bármikor! Számomra ez igazi terápia. Nagyon vidám. És van egy gyönyörű konyhám Írországban. Igazán boldog hely."

A szereplők közül kivel találkozol a legszívesebben?

"Taylor Schillinggel jó barátok vagyunk. Nagyon kevés színésznő képes arra, amit Taylor csinál. Nem ismerek sok olyan színészt, aki egyformán jól tud drámát és komédiát játszani."

kate_mulgrew_nemezis.jpg

Ahogy beszélsz róla, úgy tűnik, nagyon szereted ezt a sorozatot. Red szerepe a legjobb, amit valaha játszottál?

"Janeway kapitányhoz nehéz felérni, de az egy sokkal nemesebb szerep volt. És sokkal nehezebb vállalkozás – napi tizennyolc órán keresztül talpon voltam hét éven keresztül. Ez könnyebb, de másként jelent kihívást. Nagyon összetett karakter. Sok teret hagynak nekem."

Egy Star Trek kapitány megformálása egysíkúvá tette a karriered?

"Nyilvánvalóan nem, de ennek mindig meg van a veszélye, ha olyan szerepet játszol, ami ekkora nyilvánosságot kap. Könnyen beskatulyázhatnak."

Te voltál az első női kapitány a Star Trekben. Mi a következő mérföldkő, amit színésznőként szeretnél elérni?

"A halál legyőzése! Ha ha! Tedd ki ezt szalagcímnek. Kate Mulgrew le fogja győzni a halált! Ha van még ilyen mérföldkő, akkor az talán az lenne, hogy nagy magabiztossággal váltsak a karakter szerepek között."

Van olyan kellék a Star Trekből, amiről azt kívánod, bárcsak elhoztad volna?

"Lelkiismeret furdalás nélkül elhoztam mindent. Elhoztam a konzolt a szobámból, a kapitányi székem egy részét, a Leonardo da Vinci képet az irodámból. Folytassam? Minden követ felforgattam."

Szeretnél benne lenni az új Star Trek filmekben?

"Szeretném, ha Picard, Janeway és Kirk együtt szerepelnének, amíg nem késő. Azt hiszem, a közönség is szeretné."

kate_mulgrew_hulu.jpg

Szeretnél eljutni az űrbe?

"Nem akarok eljutni. Én eljutottam! Pontosan így érzed, miután hét évet utaztál egy csillaghajón a Delta kvadránsban."

Ha már egy börtön-sorozatban szerepelsz, mikor jutottál a legközelebb ahhoz, hogy letartóztassanak?

"Általában úgy gondolok magamra, aki sokat kockáztat, de soha, még csak a közelébe sem kerültem, hogy letartóztassanak. Nem tudom, miért. Csináltam ostoba dolgokat, de soha nem kaptak el."

Az életrajzi könyved Born with Teeth ("Fogakkal született") címmel jelent meg, mert kibújt tejfogakkal születtél. Bármi más biológiai furcsaság?

"Hát, nem úgy érzékelem a fájdalmat, mint a normális emberek."

Például ha megérintesz valamit, nem érzed, hogy forró?

"Pontosan. Ki tudok venni dolgokat a tűzből, vagy a forrásban lévő vízből. Mindig én vagyok, aki kiveszi a pirítóst. Nem éget meg – sokkal többet vagyunk képesek elviselni, mint gondolnánk."

A szerepeid közül melyik hasonlít rád leginkább?

"Sok van belőlem Janeway-ből. Rendezett vagyok. Néha parancsolgató. Jó vezető. Nyolc gyerek közül a legidősebb. Nem félek. De van belőlem Redből is – néha szétforgácsolódok, vannak hibáim. Figyelnünk kell, neki és nekem, különben keserűek leszünk és szigorúak."

Mi a következő célod?

"Szeretném az IRA vezetőjét játszani a Peaky Blindersben. Írd ezt le! Nagyon szeretem, hogy mindig az IRÁ-val harcolnak. Megkerestem ezzel embereket, de mind kinevettek!"

emTV.hu // Metro UK

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://urszekerek.blog.hu/api/trackback/id/tr7712607421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása