Megtudtuk, miért kopaszok a Star Trek: Discovery klingonjai

2017. augusztus 05. 09:30 - FCs.

A Star Trek Las Vegas (STLV17) Discovery-vel foglalkozó harmadik paneljén a látványtervezők munkája került előtérbe, azon belül is a klingonok és a Doug Jones által alakított, kelpián fajú Saru hadnagy küllemének kialakítása. A színpadon Neville Page és Glenn Hetrick avatta be a közönséget a tervezés folyamatának háttereibe, akik egyébként a SyFy csatorna Face Off című sorozata kapcsán lehetnek ismerősek. Page a Trek rajongók számára sem idegen név, hiszen a Kelvin-idővonal lényeinek megvalósításáért is ő a felelős mindhárom filmben. Hetrickkel együtt alkotják az Alchemy Studios-t, amely a Star Trek: Discovery idegen lényeinek megtervezését és a maszkok kialakítását bonyolítja. Terveikből számos képet mutattak be a panel alatt.

stlv17_std_design.jpg

A különböző 3D nyomtatási technológiák és tesztfázisok ismertetése során Hetrick azt is hangsúlyozta, hogy a csapat mindig a Star Trek történelmének figyelembevételével bontakoztatta ki a tervezési folyamatot:

"A logikán, az esztétikán, a fizikai és kémiai folyamatokon túl a kánon sértetlenségéhez történő, majdhogynem vallásosnak nevezhető ragaszkodás is döntő szerepet játszott. Nagyon odafigyeltünk, hogy a végeredmény pont olyan legyen, ahogy elképzeltük."

Page kifejezetten nehéz fába vágta a fejszéjét, amikor a klingon megjelenés áttervezésébe kezdett:

"Tulajdonképpen azért jöttem, hogy a klingonok kinézetén változtassak, ami meglehetősen veszélyes terepnek bizonyult, amikor elolvastam az online hozzászólásokat."

Kezdetben Bryan Fuller is a sorozat alkotói közé tartozott, később azonban távozott a produkcióból. A klingonok módosításával kapcsolatban neki is megvolt a saját elképzelése: egy kevésbé nyers és harcos, inkább díszes, szamuráj-szerű külsőt látott maga előtt.

Page annak a páratlan lehetőségét vette észre az áttervezési feladatban, hogy a klingonokat mélyebb és gazdagabb kultúraként élhessük meg. A készítők emellett azt is fontosnak tartották, hogy mindennek, amit megterveznek, legyen célja és jelentése.Hetrick szerint részben ebből is következik az, hogy a különböző házak különböző módon jelennek meg:

"A [Klingon] Birodalom rendkívül nagy. Nem mindenki a Kronos-on nőtt fel. Nem ugyanarról a bolygóról származnak, így más környezetben is élnek. Hogyan fejlődhettek a kultúrák különbözőképpen?Megpróbáltunk a különböző házak számára eltérő kulturális alapokat lefektetni, mindegyikük máshogy néz ki, és mindegyikük egyedi jegyeket visel, éppúgy, ahogy mi a Földön."

Az alkotópáros a Fáklyavivő tőrét mutatta be példaként,melynek tetején olyan klingonokat láthatunk, akik a csatában történő becsületes halál miatt szúrták le magukat. Ez a szimbólum több klingon kelléken és öltözéken is megjelenik.

A klingon koponya és csigolya ábrázolása a tervező csapat legalapvetőbb motívumai közé tartozik,a már korábban látott "periszkóp" sisakon is rajta van, ami egyébként még egy beépített megjelenítő-felületet is tartalmaz a belsejében.

A készítők a Fáklyavivő felszerelésére a legbüszkébbek, ami új gyártási eljárások bevezetésével készült, és rendkívül részletgazdag. Az űrruhaként is szolgáló páncélzaton újra megtalálható a csata becsületéért önmagát feláldozó klingon motívuma, méghozzá a Klingon Birodalom jelképét formáló alakzaton elhelyezkedve. Az űrben történő manőverezést a lemezek közötti fúvókák teszik lehetővé.

De miért kopaszok a klingonok? Mivel csúcsragadozók, az anatómiai felépítésük kiemelt érzékszerveket feltételez, ami konkrét esetben a fejük tetejétől egészen a hátukig terjed. A tervezéshez a kezdőlendületet ez az alapgondolat indította el még Fuller idejében, és először a klingon koponyákat tervezték meg. Az érzékszervek teljes kihasználhatósága miatt nincs tehát hajuk a klingonoknak.

Page és Hetrick sokat beszéltek azokról a high-tech felszerelésekről és technikákról, amiket munkájuk során használtak. Saru hadnagy kinézetének elkészítéséhez először az őt játszó Doug Jones lézerszkennelésével kezdtek hozzá. Ezután többféle, számítógépen szimulált összetevő próbálgatásával jutottak el a kívánt végeredményig. A következő lépésben egy szobrászati műveleteket alkalmazó szoftvert használtak a véglegesítéshez. Mindeközben azt a szempontot is figyelembe vették,hogy Doug Jones megfelelően ki tudja majd magát fejezni, és el tudja játszani szerepét a maszkon keresztül is.

Ha nem akartok lemaradni a Star Trek: Discovery legfrissebb híreiről, érdemes lájkolnotok a sorozattal magyar nyelven foglalkozó Facebook oldalunkat – a jó társaságért pedig nézzetek be a rajongói csoportunkba!

emTV.hu // TrekMovie

std_fans_poszthird.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://urszekerek.blog.hu/api/trackback/id/tr9312721084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása