Robert Beltran interjú a Voyagerről és egy új sci-fi antológiáról

2017. június 16. 09:00 - Idaho Ida

Manu Intiraymi (Icheb, Voy) a vezető producere annak a most készülő tíz részes The Circuit (A Körforgás) című sci-fi antológiának, melyhez olyan színészek adták a nevüket, mint például Walter Koenig (Chekov, TOS), Terry Farrel (Dax, DS9), Armin Shimerman (Quark, DS9), Ethan Philips (Neelix, Voy), Robert Picardo (OSH, Voy) és sokan mások. Egy közülük Robert Beltran a Star Trek Voyagerből. A TrekMovie nagyjából egy hónapja beszélgetett a színésszel a projectről és a hét évről, amit Chakotay, az első tiszt szerepében töltött a USS Voyager fedélzetén.

robert_beltran_2.jpg

A kamera mindkét oldaláról jó néhány Star Trek és sci-fi veterán gyűlt össze, hogy egy új sci-fi antológiát teremtsen, melynek executive producere Manu Intiraymi. A project pilotjára a Kickstarteren ötvenezer dollárt akartak gyűjteni, végül több mint százezret sikerült. A tervek szerint egy évadot forgatnának tíz résszel, amelyek mind különböző történetet mesélnének el a sci-fi eltérő al-műfajaiban, hasonlóképpen a Fekete Tükör (Black Mirror), az Alkonyzóna (The Twilight Zone), a Végtelen határok (The Outer Limits), és az Amazing Stories sorozatokhoz. Szeretnének tárgyalni az HBO-val, Netflixszel, Amazonnal, hogy megszerezhessék a támogatást az egész sorozatra. Az első részt 2018 elején tervezik bemutatni. Beltran egyike a több Star Trek veteránnak, és másoknak, akik részt vesznek a The Circuit sci-fi antológia sorozatban.

A Manu-val való kapcsolatodon kívül mi vonzott a The Circuitben? Érdekelnek a sci-fi antológia jellegű műsorok?

"Nem. Az egyetlen dolog, amiért csatlakoztam az az, hogy Manu és én barátok vagyunk, és megkért rá. Elmondta, mi lenne ez az egész, és szeretek barátokkal dolgozni. Szeretek olyan emberekkel dolgozni, akiket ismerek és akikben bízom. Ezért vettem részt a Renegades-ben is. Ezért vagyok hajlandó dolgozni a The Circuitben is, mert kedvelem az embereket, akik részt vesznek benne.

Inkább egy jó forgatókönyv az, ami megfog, nem pedig valamelyik műfaj. Még ha gorillákról is szól az űrben, nem érdekel. Addig, amíg jó a történet, lenyűgöz, és van valami, ami megfog benne, ez az egyetlen, ami számít."

Tudom, hogy még mindig dolgoznak a történeteken és a forgatókönyveken és minden epizód más lesz. Tudsz erről, illetve beszélhetsz arról, melyikben fogsz részt venni?

"Nem tudom. Manu azt mondta, semmi sincs kőbe vésve, de elmondott pár dolgot, hogy lássa, mit gondolok róla, mi a reakcióm. Arra is megkért, hogy hozzak történet ötleteket, szóval lehet, hogy megteszem."

Tudom, hogy nemrég rendeztél egy színdarabot az Angel City Theater Ensemble-ben. Lehetséges, hogy a The Circuitben a színészi munkán kívül vállalsz írást, ahogy említetted, vagy esetleg rendezést?

"Manu említette az egyik rész rendezésének lehetőségét. De mindez csak feltételezés és lehetőség, hiszen össze kell szedniük a pénzt. Nem könnyű ezt a pénzt összegyűjteni. Ha csak egy részt tudnak megcsinálni, valószínűleg nem én fogom rendezni, és talán nem kapok lehetőséget a következő négy vagy öt részben sem, mert szerintem más rendezők felé vállalt kötelezettségeket. Az enyém valahol hátul lehet a sorban. Ez olyan dolog, ami érdekelne, de nem olyasmi, ami miatt éjjel ébren idegeskednék, mert lehet, hogy sosem jön el."

chakotay_1.jpg

A rendezés kapcsán, ezt a Voyagerben nem erőltetted? Tudom, hogy a színészek közül sokan álltak a kamera másik oldalára is.

"Volt egy időszak, amikor eléggé érdekelt, amíg rá nem jöttem, hogy mivel járna. Szerettem elmenni a megbeszélésekre, és dolgozni a szerkesztőkkel, sokat lehet tanulni abból, ha látod, mit csinálnak. Aztán rájöttem, hogy mégsem érdekel annyira egy epizód rendezése, mert nagyon időigényes, jó néhány hónapon keresztül, amikor fel kell készülnöd és forgatnod színészként, aztán pedig szerkeszteni a részt, amit rendeztél. Úgy döntöttem, hogy szeretném kiélvezni a szabadidőmet."

De nem voltál szégyenlős elmondani az íróknak és a producereknek az ötleteidet, mint például A bajnok (The Fight) című rész esetén. Jól tudom, hogy azt te indítottad el?

"Az a bokszolós rész, ott volt Ken (Biller), Brannon (Braga) és Joe (Menosky), éppen vacsoráztunk, és megkérdezték, mit csinálnék szívesen Chakotay-jel a holofedélzeten. És elmondtam pár ötletet, és azt mondták, »Nem, nem, ez vagy azt már megcsináltuk Az új nemzedékben«. Aztán azt mondták »Mit szólnál egy bokszolós részhez?« Én azt válaszoltam »Szeretem a bokszot, oké, legyen az. Csak adjatok két hónapot, hogy igazán jó formába kerüljek, és úgy nézzek ki, mint egy igazi bokszoló«. Azt mondták »Oké, ez menni fog«. Aztán egy nap kaptam egy hívást, hogy a bokszolós részt a következő héten forgatjuk." [nevet] "Ez egy olyan rész volt, amit nagyon szerettem, de úgy éreztem, a meztelen felsőtest nem lenne okos dolog, mert jó formában voltam, de nem bokszoló formában. Azok a srácok fantasztikus formában vannak. Dolgoztam együtt a korábbi világbajnok mexikói Carlos Palominoval, akit láttam bokszolni, és nagy rajongója voltam. Az ő teste és az enyém egy kicsit más volt." [nevet]

Említetted, hogy más ötleteid is voltak. Van olyan, amiről még most is azt gondolod, hogy megtörténhetett volna Chakotay-jel?

"A találkozón azt mondtam nekik, hogy amikor sci-firől van szó, minden lehetséges, szóval számomra semmi nem annyira érdekfeszítő. Azt mondtam »Ha ez a dolgot választom, millió másikat szalasztanék el, így jobban örülök, ha a történetek tőletek jönnek, srácok«. A néhány epizód ötlet, amit felvetettem, csak javaslatok voltak, amik eszembe jutottak, de egyik sem volt közel a szívemhez, így nem vágytam igazán egy saját Chakotay epizódra."

De azt elmondhatjuk, hogy meglehetősen őszinte voltál a sorozattal kapcsolatban amíg adásban volt, és utána is. Mindig elmondtad a véleményedet és a kritikádat a Voyagerrõl.

"Ez igaz. Azon az estén, amikor volt a találkozónk, azt mondtam nekik: »Nézzétek fiúk, én csak egy jó jelenetet kérek. Nem kell több egyik részben sem, csak egy igazán jó jelenet.« És nem arról beszélek, mikor elhangzik a hídon, hogy »Kapitány, a pajzsok 30%-on!« Olyasmikről beszélek, mint egy jó jelenet köztem és Tim (Russ), köztem és Garrett (Wang), köztem, és akárki között. Amikor emberi érzések kerülnek elő, ahol emberi ötleteket fedezünk fel. »Ha ezt meg tudnátok tenni értem, boldog lennék«, ezt mondtam nekik.

A sorozattal kapcsolatos kritikám, amivel sokan egyet értettek, és a szereplők közül is sokan egyet értettek, hogy számomra úgy tűnt, mindig a könnyebb utat választják, ha a karakterekről volt szó. A karakterek leginkább mindentudónak és tévedhetetlennek látszottak. Például Hétkilenced egy borg volt, és ők minden tudnak mindenkiről, akit asszimiláltak. Ő rendelkezett ezzel a tudással. A Doktor egy mindent látok, és mindent tudok típusú fickó volt. És végül Janeway kapitány is ilyenné vált. És azt gondoltam »Hogy a pokolban lehetne dráma olyan karakterekkel, akik minden tudnak és mindent látnak?«

Amikor tudod, hogy a rész végére mindenki túléli a katasztrófát, amiben épp vagyunk, olyan karakterekkel, akik mindent tudnak, és mindenre képesek, számomra ez a dráma ellentéte. Hol van a nagy krízis? Erről szólt a kritikám. Soha nem arról, hogy Chakotay többet legyen a képernyőn. Higgyétek el, imádtam a szabadnapjaim. Ezért mondtam nekik, hogy csak egy jó jelenetet adjanak epizódonként és én elégedett leszek.

Ha csak egy jó jelenetre koncentráltak volna Chakotay-nek, nagyon örültem volna, ahelyett, hogy három vagy négy jelenetben végigmentem a folyosón és mondtam valami értelmetlen dolgot. És azok a végtelen jelenetek a hídon, amikor megtámadtak minket, és mindenki tudta, hogy ki fogunk keveredni belőle. Mindig ugyanaz történt, »irányítsd át innen oda« és megmenekültünk! »Pajzsok 18%-on!« – és akkor mi van? Úgyis megoldjuk. A kritikám annak szólt, hogy az egyszerűbb utat választották.

Valószínűleg nagyon elfoglaltak voltak. Nagyon nehéz sorozatot készíteni, és egy évadban huszonhat rész volt, ma már senki nem csinál ilyet, senki. Ha szerencsés vagy, lesz tizenhárom rész. Elég nagy volt a nyomás az írókon, és írtak néhány igazán jó forgatókönyvet és igazán jó részt. De néha a többiekkel azt gondoltuk »Ugyan, ezt már láttuk, ezt már megcsináltuk egyszer.« És hét évig dolgoztunk ebben a közegben. Bemész dolgozni, elmondod a szöveged, megpróbálod kihozni magadból a legjobbat, hazamész, aztán bemész dolgozni a következő nap, kihasználod a hétvégéket és a szabadságokat, hogy ne fásulj bele."

robert_beltran_1.jpg

Azt mondod, mire a Voyager elkezdődött, ez az egész már egy "gyár" volt két műsoron lévő sorozattal?

Amikor mi kezdtünk, a Deep Space Nine még futott. Az új nemzedék ép csak befejeződött, és forgatták a filmeket is. Szóval azt hiszem, elmondhatjuk, hogy Star Trek telítettség volt. És szerintem a Voyager szenvedett emiatt. Ráadásul az ostoba UPN hálózatát is fenn kellett tartanunk. Mi voltunk a zászlóshajója egy olyan csatornának, ami el sem érte az egész Egyesült Államokat. A legjobb becslés szerint is 80%-ban voltunk jelen.

Amit azért megtettek, hogy volt Chakotay-nek néhány romantikus viszonya. Ott volt a kapcsolat Seskával, a vonzódás Janeway-jel, a hallucinációs viszony B'Elannával és a kapcsolat Hetessel. Szerinted ez jót tett a karakternek? Működött a dráma és a kémia?

Igazából soha nem volt semmilyen romantikus kapcsolat. Janeway soha nem vette komolyan Chakotay-t. Úgy rendezték, hogy Chakotay tett dolgokat, ami azt jelezte, hogy érdeklődik iránta. Például abban a részben, amikor azon a bolygón ragadtunk kettesben, de ott csak ő volt és én, így vagy Janeway, vagy a majom. Én úgy gondoltam, jobb lenne Janeway, és számára is adott volt a lehetőség, de ő majdnem a majmot választotta úgy, ahogy megírták." [nevet] "És az az egész Seskával, az korábban történt, szóval nem voltunk párkapcsolatban, az csak háttértörténet volt. És B'Elanna és köztem soha nem volt romantikus kapcsolat, inkább közeli bajtársak voltunk a maquis időkből.

Kevés romantikus jelenetem volt, egyszer megcsókoltam egy lényt a 90210-es fajból" – [viccesen hivatkozik a 8472-es fajra] – "amikor épp egy gyönyörű nő alakját vette fel. A másik Virginia Madsennel volt, ami arról szólt, hogy ő elfelejti, mert elkapták és visszaviszik a bolygójára, én meg próbáltam emlékezni rá, mert valamilyen feromonjuk volt. Aztán volt még egy borg lány, vagyis korábbi borg, és közöttük volt valami. Elég kevés romantikus szálat írtak Chakotay-nek."

Azt mondod, jobb lett volna egy egyedi és valódi párkapcsolat?

Nos, igen. Az az igazság, hogy szívesen láttam volna több valódi párkapcsolatot, nem csak az én karakteremmel kapcsolatban. Szerintem nagyon jó munkát végeztek Paris és B'Elanna kapcsolatával, de hol volt a többi kapcsolat? Biztos nem velem és Janeway-jel. Ezt soha nem vették komolyan fontolóra. Tudom, hogy a rajongók nagyon szerették volna, de az írókat egyáltalán nem mozgatta meg.

Te szeretted volna?

Amikor elkezdtük a sorozatot, úgy gondoltam, nagyon hamar beskatulyázná őket. Azt gondoltam, egy kis flört itt-ott izgalmas lenne, és nagyjából ennyi is történt. De aztán úgy gondolom, hogy Chakotay többször kezdeményezett, de ő minden alkalommal elutasította, így végül felhívtam őket és azt mondtam »srácok, teljesen idiótát csináltok ebből a pasiból, lépjen túl végre Janeway-en.«

Szóval közömbösen álltam hozzá egy romantikus kapcsolathoz, és Kate (Mulgrew) is így volt ezzel. Nem láttuk, mik lennének az előnyei, és nem tudtuk, mik lennének a hátrányai. Egészen az elején, amikor a sorozat kezdődött, az emberek sokat beszéltek Chakotay-ről és Janeway-ről, és számolták, hogy hányszor érintett meg, és én hányszor mosolyogtam rá, és hogy az milyen mosoly volt. Te jó ég!

Ami érdekelt, hogy legyenek jó jelenetek és jó epizódok, és írtak néhány igazán jó epizódot neki és Chakotay-nek. A Chakotay központú epizódok nagy részével elégedett voltam, néhánnyal meg nem, de ez így megy egy huszonhat részes sorozatnál."

Ez csak az elsõ része egy két részes interjúnak Beltrannal, épp csak belemelegedett. A második részben még többet beszélünk a Voyagerrõl, hogy milyen volt váltani Genevieve Bujoldról Kate Mulgrew-ra, Jennifer Lienrõl Jeri Ryanre, és sok másról, ideértve a Star Trek: Discovery-t is.

emTV.hu // TrekMovie // fotó: Danuta G.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://urszekerek.blog.hu/api/trackback/id/tr512599049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása