Tizenkét évnyi áldatlan állapotnak vethetnek véget a Star Trek mozifilmes jogokat kizárólagosan birtokló Paramount Pictures (illetve tulajdonosa, a Viacom), és a sorozatok licencével önállóan rendelkező CBS Studios egyesülési tervei. A The Wrap által közzétett tudósítást olvasva szinte Az új nemzedék (TNG) "Újraegyesítés" című dupla-epizódjában érezhetjük magunkat, amelyben Spock titkos, lehetetlen küldetésre indul a Romulusra, hogy előkészítse a már évszázadok óta külön utakat járó vulkáni és romulán faj egyesülését.
A Viacom 2005-ös átalakulása (melynek során a Paramount Pictures kapta a filmes jogokat; a tévésorozatok, illetve a Star Trek vonatkozású kereskedelmi termékek, például rajongói emléktárgyak, figurák, stb. forgalmazási jogai pedig a CBS-hez kerültek) véget vetett a Star Trek televíziós és mozis virágkorának egyaránt.
Az aranykornak is nevezett, közel húsz éves időszak alatt hét mozifilm, és négy televíziós sorozat (melyből három széria rövid ideig gyakorlatilag párhuzamosan készült), összesen hatszázhuszonnégy epizódja került a nézők elé – tehát a Star Trek félévszázados történelmének jelentős része ebben a tizenkilenc évben ered. Az addig folyamatosan készülő Trek-sorozatok 2005 után tizenkét éves eltávozásra vonultak a tévéképernyőkről, hogy a megállapodásnak megfelelően átadják helyüket az akkoriban elsődlegesnek tekintett filmes divíziónak, ami, a prioritás ellenére, szintén csak hosszabb hiátus után, hét évvel a tizedik mozit követően, 2009-ben startolt újra, egy azóta is kritikusan értékelt reboottal. A nagyvásznas jogokat birtokló Viacom/Paramount embargója alapján ráadásul a sorozatos divízió is kényszervárakozásban töltötte az aktuális mozifilmek bemutatói utáni hat hónapot, így, a tavaly ősszel Star Trek: Discovery néven végre-valahára elindult új széria indulását is fokozatosan halasztgatni kellett, az évek óta készen álló koncepciók ellenére.
Shari Redstone újraegyesítési tervei nemcsak a franchise-t gúzsba kötő jogi megosztottságot szüntethetik meg, hanem új lendületet adhatnak a produkciós folyamatoknak is, felfrissítve a társaságok szellemi és anyagi tőkéjének vérkeringését, elősegítve akár új Star Trek projektek gyorsabb megvalósulását is. Redstone, aki már jelenleg is ott ül mind a Viacom, mind a CBS elnökhelyettesi székében, ráadásul a mindkét cég részvényeiben érdekelt National Amusements elnöknője is, úgy fogalmazott, hogy a társaságoknak nagyobb lefedettséget adhat az egyesítés. A CBS és a Viacom ugyanis jóval kisebb lábnyommal rendelkezik a piacon olyan médiavállalatokhoz képest, mint a Time Warner, a Comcast vagy a FOX jelentős részét épp mostanában felvásárló, az utóbbi években amúgy is gigászira duzzadó Disney. Ezen felül a két cég újraegyesülésének terveit az utóbbi években rendre visszautasító CBS-vezér Leslie Moonves is állítólag végre hajlandóságot mutatna a tervekre, legalábbis nyitott a lehetőségre, márpedig ő lehet az első számú jelölt az újonnan egyesült vállalat élére. Ugyan az egyesülés nem szubtéri sebességgel fog lezajlani, de az első hírekre máris emelkedtek a társaságok részvényeinek értékei.
Star Trek rajongóként alapvetően örülhetünk a hírnek, persze, még szokni kellene a gondolatot, hogy a megerősödött produkciós háttérrel rendelkező Star Trek franchise Disney-módra tömeggyártja majd a filmtrilógiákat, spinoff mozikat, esetleg szimultán készülő élőszereplős és animációs sorozatokat – mindezeket valószínűleg saját streaming-előfizetési szolgáltatásából öntve a nézők felé. Ez utóbbi kezdeménye már évek óta létezik CBS All Access néven, jelenleg gyakorlatilag egyetlen igáslóval, a Star Trek: Discovery-vel meghajtva, ám tavaly ősszel felröppentek a nemzetközi (először kanadai, ausztrál, majd európai) terjeszkedésről, illetve további, saját gyártású sorozatokról szóló hírek is.
címlapkép: Az új nemzedék (TNG) "Újraegyesítés" (5x7-8 'Unification')