A Star Trek: Discovery színvilága az eredeti sorozat stílusához fog közelíteni

2017. szeptember 05. 13:50 - FCs.

A kanadai FanExpo rendezvényen a Discovery művészeti-tervező csapata külön panellel jelentkezett, ahol a sorozatban szereplő csillaghajók belső kialakításának tervezési folyamatába nyerhettek betekintést a résztvevők. A szokványos kérdezz-felelek helyett a csapat egy látványos képekből álló prezentációval készült, ami alapján új és érdekes információkkal lettünk gazdagabbak. Részletek a tovább mögött!

sonequa_poster_2.jpg

Bár a bemutatott prezentáció nem volt megörökíthető, a széles nyilvánosság pedig csak a premier után nyerhet betekintést a szóban forgó képanyagba, a TrekMovie kimerítő leírást közölt a részletekről.

Todd Cherniawsky produkciós tervező skype-os bejelentkezése során hangsúlyozta, hogy a sorozaton dolgozók közül mindenki nagyon komolyan vette a feladatát, emellett figyelembe vették a rajongói kommenteket és kritikákat is.

Mark Steel művészeti rendező ismertette a Discovery gyártásának nagyságrendi adatait: hét művészeti rendező, kilenc illusztrátor, harmincöt díszlettervező, több mint négyszázötven festő, asztalos, szobrász, modellkészítő, berendező és kellékes vett részt a folyamatban. A sorozat forgatásához hat színpadot vettek igénybe Torontóban, Steel pedig egy méretbeli összehasonlítást is mutatott az eredeti sorozat (TOS) díszleteivel, amely eltörpült a Discovery mellett.

dscgrapihicpost_1.jpg

A Discovery grafikák sokkal színesebbek lesznek

Timothy Peel, a mozgó grafikák és kijelzők (Lead Motion Graphic Designer) tervezője szintén beavatta a nézőket munkájával kapcsolatosan. Célkitűzései között rögtön megfogalmazódott, hogy a tervezett grafikáknak illeszkednie kell a sorozatok kontinuitásába, az Enterpise-tól kezdődően az eredeti sorozaton át egészen Az új nemzedékig (TNG). Példaképe Mike Okuda, aki a TNG-től kezdődően töltötte be ugyanazt a munkakört, amit most Peel. Okuda egyébként úttörő munkát végzett abban, hogy a kijelzőkön megjelenő kezelőfelületek interaktívak legyenek, és emellett kirobbanóan jól mutassanak a filmen. Neki köszönhető a huszonnegyedik századi csillaghajók kezelőfelületének azonnal felismerhető stílusa. Peel megjegyezte:

"Próbálom tiszteletben tartani a kinézetet és a benyomást, csak fejlettebb technikával."

Peel mellékesen azt is elmondta, hogy a Discovery kék-árnyalatú kezelőfelületei idővel egyre színesebbé fognak válni, ahogyan megközelítjük az eredeti sorozat időszakát.

dscgrapihicpost_2.jpg

Az óriási klingon szarkofághajó

A jelenlévők belső kronométere szerint a prezentáció fele a Matt Middleton művészeti rendező által bemutatott szarkofághajóról szólt, ami jellemzése szerint "egy katedrális az űrben". Bryan Fuller eredeti vázlatai szerint egy templom, egy rituális tér és egy működő parancsnoki híd funkcióját egyesíti. Middleton szerint a hajó

"egy gyakorlat volt számunkra, hogy még összetettebbé, még kiformáltabbá és a Star Trek univerzumhoz még jobban méltóbbá tegyük ezt."

Middleton elmondása alapján a hajó tervezésének fő célja és küldetése, hogy a klingonok ne csak egy brutális és egyszerű nép benyomását keltsék, hanem egy nemes és méltó ellenfélként jelenjenek meg az új sorozatban.

A hajó többszintű lesz: rengeteg olyan helyszín áll majd rendelkezésre, ahol a klingon vezetők szónokolhatnak a követőik számára, vagy ahol a hatalmi harcok bemutatására nyílik lehetőség.

A megfelelő megvalósítás érdekében a csapat a bizánci, a középkori, a gótikus és az iszlám motívumokból merített inspirációt. Ezek mellett egy Star Trek forrás is megtalálható, méghozzá John Ford 1984-es novellája, a The Final Reflection. A megvalósítás kezdeti szakaszában Bryan Fuller is ez alapján vezényelte a tervezőket. A könyvből egyebek mellet a klinzha nevű játékot is adaptálták valamilyen formában, ami a katonai stratégiára tanítja a játékosokat. A klingon kultúrába mélyen belemenő műből egyébként Ronald D. Moore, a számtalan klingon epizódot jegyző TNG és Deep Space Nine (DS9) író is mélyen merített ötleteihez. Úgy tűnik tehát, hogy a klingonokkal hivatás-szerűen foglalkozók számára megkerülhetetlen alapműről van szó. Ezt igazolja az a tény is, hogy a Kolt alakító Kenneth Mitchell szintén kiindulási pontként hivatkozik a novellára, amikor szerepéről van szó.

Andy Tsang grafikus tervező hozzátette, hogy a csapat az írott nyelvek fejlődési módját is tanulmányozta, ezért szarkofág-hajón megjelenő írások ősi-kinézetéről is gondoskodtak. Egy bizonyos idézetet ki is emeltek a bemutatón:

"Most Sto-vo-korba megyek, de ígérem, egy nap visszatérek. Aztán Kahless egy csillagra mutatott az égen, és azt mondta, hogy »ott keressetek engem, a fényben«."

transporterrooms.jpg

A Discovery és Shenzhou díszleteinek elemei kicserélhetők

Matthew Morgan vezető díszlettervező a USS Shenzhou és a USS Discovery csillaghajók számára tervezett munkáit prezentálta. A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a díszleteket mindkét hajóhoz fel kellett használni:

"Mivel két fő hajó van a sorozatban, ezért a fő kérdés az volt, hogy hogyan tudjuk ezeket a díszleteket mindkét hajónál alkalmazni. A különböző elemek, grafikus panelek cserélgetésével… A kihívás a cserélhető díszletek alkalmazásában, hogy úgy kellett megtervezni, hogy visszaalakíthatók legyenek, és oda-vissza tudjuk rendezni."

Ezután példákat mutatott folyósokra, turbóliftekre és a transzporter teremre. Talán hihetetlen, de az általunk is látott Shenzou és Discovery transzporter állomás ugyanazokból az elemekből épül fel.

Néhány további részlet:

  • A Discovery föderációs csillaghajóit John Eaves és Scott Schneider veterán Star Trek tervezők alkották meg.
  • A USS Discovery gyengélkedőjéhez a fő inspirációt az eredeti sorozat Entreprise gyengélkedője szolgáltatta.
  • A Shenzhou díszletei többek között a hatvanas évek James Bond filmjeinek stílusa alapján készültek.
  • A USS Discovery-n és a Shenzhou-n is van kapitányi iroda
  • Megpróbálták elérni, hogy a belső terek összhangban legyenek a hajók külső méreteivel, de azért azt is elismerték, hogy néhol kicsit csalni kellett.
  • Természetesen lesz 3D sakk is.
  • A klingon szarkofághajón nem lesznek olyan kijelző-rendszerek, mint a föderációs hajókon, a holografikus megjelenítést utólag oldotta meg a VFX csapat.
  • A Shenzhou parancsnoki hídjának megvalósítása kihívást jelentett, mert a tányéregység alján található.

További trailereket és a szereplőkkel készült interjúkat magyar felirattal az emTV.hu Indavideó csatornáján találtok!

emTV.hu // TrekMovie

További cikkek a Star Trek világából az Űrszekerek Facebook oldalán! Még több Star Trek: Discovery-ért érdemes ellátogatni a sorozattal magyar nyelven foglalkozó oldalunkra – a jó társaságért pedig nézzetek be a rajongói csoportba!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://urszekerek.blog.hu/api/trackback/id/tr1512805122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása