William Shatner is flörtölt a legszexibb androiddal

2018. június 09. 16:00 - FCs.

Sherry Jackson a legcsinosabb Star Trek vendégszereplők toplistáin mindig dobogós, az sem ritka, hogy egyenesen az első helyen szerepel. Az Impulzus Podcast most közelebbről is szemügyre veszi az eredeti sorozat (TOS) "Ki pótolhat egy embert" (1x07) című epizódot, amiben a színésznő az érzelmekkel viaskodó androidot, Andreát kelti életre. A Star Trek hivatalos oldalának egy korábbi interjújából többet is megtudhatunk a karakter hátteréről, és természetesen az elképesztően merész öltözékéről, amelynek megtervezésében maga Jackson is aktívan közreműködött.

Jackson a Star Trek előtt is játszott Gene Roddenberry egyik sorozatában, A hadnagyban (The Lieutenant). A kérdés tehát adja magát: vajon volt ennek szerepe abban, hogy Roddenberry későbbi alkotásában, a Star Trekben is viszont láthattuk? A színésznő nem biztos benne:

"Nem tudom. Nem emlékeztem rá, hogy az Gene Roddenberry sorozata. Ez egy sorozat, bocsássatok meg a szerénytelenségemért, szerettem benne játszani, és imádtam Gary Lockwooddal együtt dolgozni. Nagyon komolyan vette a munkáját, nem csak rutinból csinálta. Kidolgoztunk egy jelenetet, és kihoztuk belőle a legtöbbet, amit tudtunk."

Gary Lockwood egyébként szintén a Star Trekben kötött ki, hiszen az eredeti sorozat harmadik epizódjában láthattuk Gary Mitchell szerepében, aki kontrollálhatatlan hatalomra tett szert a galaxis szélén. Sajnos a szerephez szükséges kontaktlencsékkel alaposan meg kellett küzdenie a forgatás alatt.

Jackson a válaszában végül a Trekhez, és Roddenberryhez is visszakanyarodott:

"A Star Trek esetében, az ügynököm felhívott, és azt mondta, hogy »Szeretném, ha elmennél erre a meghallgatásra.« Ezért elmentem, de soha sem érdekelt különösebben a sci-fi. Szerettem a 2001: Űrodüsszeiát, de nem vagyok geek, és valójában egy Star Trek epizódot vagy mozifilmet sem láttam. De, hogy válaszoljak a kérdésre, háromszor is találkoznom kellett Gene Roddenberry-vel, mielőtt eldöntötte volna, hogy engem szeretne a Star Trekben."

Sherry Jackson ruhája túlzás nélkül felejthetetlennek nevezhető az epizódban, ezzel kapcsolatban pedig meg is osztotta, hogy a jelmeztervező William Ware Theiss mellett ő is kivette a részét az egyedi öltözék megalkotásában:

"Bill Theiss egyszerűen csodálatos volt. Bill és Gene Roddenberry és én... mindhárman részt vettünk a ruhadarab tervezésében. Olyan volt, mint egy mérnöki munka, hogy működjön. Tudok néhány sztorit ezzel kapcsolatban. Én találtam ki a lábrésznél a hasítást elöl. Csak 162 centi vagyok, magasabbnak akartam tűnni. Ez magasabbá is tett. A ruha varázslatos lett. A csípő-alatt hordott nadrágok nem nagyon voltak elterjedve akkoriban, de ezután az epizód után divatba jöttek. Biztos vagyok benne, hogy ez a Star Trek miatt volt."

Egy androidhoz képest Andreának kifejezetten emberi megnyilvánulásai vannak, gyakran fedezhetünk fel különböző érzelmeket. Jackson szerint ez hozzátartozik ahhoz a szemlélethez, amivel a karaktert életre keltette:

"Ha jobban megnézitek, észrevehettek egy átalakulást, ami nagyon árnyalt. Bizonyos szempontból úgy játszottam ezt a szerepet, mintha egy embert alakítanék, mert tudtam, hogy Andrea előtt is léteztek androidok, de nem nagyon láttam egyetlen androidos sorozatot vagy mozifilmet sem azelőtt, ezért nem volt elképzelésem róla, hogy milyen az. Ebből kifolyólag megalkottam úgy, ahogyan én elgondoltam, hogy mit érezhet és mit nem. Természetesen az elején semmit sem érzett. Csak engedelmeskedett az utasításoknak. Azután elkezdett érezni, és szépen lassan láthatjátok, ahogyan egyre közelebb kerül ezekhez az érzelmekhez, amik ténylegesen sokkolják őt."

Jackson a közös jeleneteire is visszaemlékezett, amiket Majel Barrettel (Chapel nővér), Michael Strongal (Dr. Korby) és William Shatnerrel (Kirk) forgatott:

"Nos, azt hiszem, hogy Majel azokban az időkben Gene Roddenberry-vel randevúzott, de akkoriban ezt nem tudtam. Eljátszotta a szerepét, az erős, független nőt, és a színfalak mögött is ilyen volt. Nem volt meleg, ölelkezős, vicceskedő ember. Nagyon hivatalos volt. Megcsinálta a jeleneteit, tudta a szövegét. Profi volt.

Michael Strong színházi színész volt, imádtam vele dolgozni. Ugyanazt csinálta, mint én, hiszen ő is egy android volt. Amikor lerobbant, azt gondoltam, hogy »Wow, ez szép munka.«

És Shatner... nos mit is mondhatnék? Kellemes ember. Persze, némiképp flörtölt velem. De összességében élveztem a közös munkát vele."

Shatner rámenősségét bizonyítja egy korábbi interjú is, amiben a színésznő a csókjelenetre emlékezett vissza:

"Azt kell, hogy mondjam, amikor megcsókolt a képernyőn, tényleg megcsókolt."

Az epizód mai napig nyitva maradt kérdése, hogy vajon ki húzta meg a ravaszt a fézeren. Jacksontól sajnos nem kapunk választ:

"Hát tudod, ez jó kérdés. Nem tudom biztosan."

A színésznő néha a közösségi rendezvényekre, convention-ökre is ellátogat, ahol gyakran Star Trek rajongókkal is találkozik:

"Imádom. A rajongóim tizenhét és nyolcvanéves kor között vannak, ami rendkívüli dolog, jó részük Star Trek rajongó. Kapok leveleket mindenhonnan a világból. A rendezvényeken szeretem velük tölteni az időt, látni, hogy milyenek, hogy honnan jöttek, vannak-e gyerekeik. Élvezetes velük beszélgetni."

Az Impulzus Podcast harmincadik adásában nem csak Sherry Jacksonról és a "Ki pótolhat egy embert" című epizódról beszélünk, hanem az Űrszekerek első közösségtalálkozójáról is megosztjuk a tapasztalatainkat.

emTV.hu

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://urszekerek.blog.hu/api/trackback/id/tr1614020106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása